Show simple item record

dc.contributor.authorRivera-Camino, Jaime
dc.contributor.authorMolero Ayala, Víctor
dc.date.accessioned2023-03-10T13:31:42Z
dc.date.available2023-03-10T13:31:42Z
dc.date.issued2010-01-01
dc.identifier.citationRivera-Camino, J., & Molero Ayala, V. (2010). Market orientation at universities: construct and exploratory validation. Innovar, 20(36), 125-138. https://revistas.unal.edu.co/index.php/innovar/article/view/29156/29416
dc.identifier.citationRivera-Camino, J., & Molero Ayala, V. (2010). Market orientation at universities: construct and exploratory validation. Innovar, 20(36), 125-138. https://revistas.unal.edu.co/index.php/innovar/article/view/29156/29416
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12640/3335
dc.description.abstractFaced with a panorama of growing competitiveness in which universities are forced to get resources on their own, the concept of market orientation can be seen as a solution backed by ample literature. However, the existing literature is based principally on the profit-making sector with the publications in the educational field being still scarce. The purpose of our exploratory research is to develop and validate a market orientation measure in a sampling of Spanish universities. The scale integrates and expands the theoretical proposals from previous research; it shows acceptable levels of reliability and validity while allowing the setting-up of future lines of research in the area.en_EN
dc.description.abstractAnte un panorama de competitividad creciente en el cual las universidades están obligadas a conseguir recursos por su propio desempeño, el concepto de Orientación al Mercado se presenta como una solución apoyada por amplia literatura. Sin embargo, la literatura existente se basa principalmente en el sector lucrativo y las publicaciones en el sector educativo aún son escasas. El propósito de nuestra investigación exploratoria es desarrollar y valorar una medida de Orientación al Mercado en una muestra de universidades españolas. La escala integra y expande las proposiciones teóricas de investigaciones previas. Muestra aceptables niveles de fiabilidad y validez y permite establecer líneas de investigaciones futuras en el área.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia. Facultad de Ciencias Económicas. Escuela de Administración y Contaduría Pública
dc.relation.ispartofurn:issn0121-5051
dc.relation.ispartofurn:issn:2248-6968
dc.relation.urihttps://revistas.unal.edu.co/index.php/innovar/article/view/29156/29416
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectMarket orientationen_EN
dc.subjectMarketing universitiesen_EN
dc.subjectTeaching educationen_EN
dc.subjectNonprofit marketingen_EN
dc.subjectOrientación al mercadoes_ES
dc.subjectMarketing de universidadeses_ES
dc.subjectFormación del profesorado universitarioes_ES
dc.subjectMarketing no lucrativoes_ES
dc.titleMarket orientation at universities: construct and exploratory validationen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.publisher.countryCO
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.otherArtículo
local.author.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6651-8940
oaire.citation.titleInnovar
oaire.citation.endPage138
oaire.citation.issue36
oaire.citation.startPage125
oaire.citation.volume20


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record